Seria oferuje teoretyczne i praktyczne wprowadzenie do glottodydaktyki dla przyszłych i praktykujących nauczycieli języków obcych, w tym języka polskiego jako obcego, na różnych poziomach kształcenia. Prezentowane w serii książki mają charakter podręczników akademickich, przygotowanych w formie wykładu uniwersyteckiego oraz w formacie aktywności dydaktyczno-pedagogicznych, studiów przypadku, zadań i ćwiczeń. Autorzy odnoszą się do refleksyjnych nurtów kształcenia nauczycieli języków obcych, oferując użytkownikom publikacji osobiste doświadczanie współczesnych trendów i koncepcji glottodydaktycznych.
Zawartość książek jest skorelowana z wymaganiami sformułowanymi w aktualnych standardach kształcenia nauczycieli. Prezentowane zagadnienia dotyczą również ogólnej dydaktyki językowej i pedagogiki realizowanych na wszystkich specjalizacjach nauczycielskich prowadzonych w ramach neofilologii, lingwistyk stosowanych i glottodydaktyki polonistycznej.
Książki są adresowane do studentów ścieżek kształcenia nauczycieli języków obcych, zarówno na studiach licencjackich, magisterskich, jak i kwalifikacyjnych podyplomowych.