Wyuczona bezradność a zasoby osobiste osób niepełnosprawnych ruchowo
Celem książki jest próba włączenia się w nurt badań nad poszukiwaniem współzależności między wyuczoną bezradnością a poczuciem koherencji i wsparciem społecznym osób niepełnosprawnych ruchowo, których wyniki mogłyby stanowić podstawę do opracowania zarówno skutecznych programów pomocy osobom doświadczającym syndromu wyuczonej bezradności, jak i projektowania działań prewencyjnych w tym zakresie. Niniejsza praca powstała w oparciu o wyniki badań naukowych, jakie prowadziłam w trakcie przygotowywania rozprawy doktorskiej pt. „Psychospołeczne korelaty wyuczonej bezradności osób niepełnosprawnych ruchowo”. Skierowana jest do szerokiego grona teoretyków i praktyków zainteresowanych problematyką wyuczonej bezradności.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7784-751-0
- ISBN druku: 978-83-7784-751-0
- Liczba stron: 228
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział I. Niepełnosprawność 11 1. Definicje i klasyfikacje niepełnosprawności 12 2. Wybrane modele niepełnosprawności 16 3. Rodzaje niepełnosprawności 20 Podsumowanie 31 Rozdział II. Wyuczona bezradność 33 1. Pojęcie wyuczonej bezradności 34 2. Wybrane teorie kontroli nad własną osobą 39 3. Badania nad wyuczoną bezradnością 48 Podsumowanie 53 Rozdział III. Założenia badawcze 54 1. Cel badań, problemy badawcze i hipotezy 55 2. Metoda i narzędzia badawcze 57 3. Opis procedury statystycznej 61 4. Charakterystyka badanych osób 62 Rozdział IV. Wyuczona bezradność badanych osób niepełnosprawnych ruchowo 80 1. Porównanie poziomów wyuczonej bezradności między grupą osób sprawnych i niepełnosprawnych ruchowo 81 2. Porównanie poziomów wyuczonej bezradności między grupami osób niepełnosprawnych ruchowo – wyniki jednoczynnikowej analizy wariancji ANOVA. 84 Podsumowanie 92 Rozdział V. Wybrane zasoby osobiste badanych osób niepełnosprawnych 93 1. Poczucie koherencji 94 1.1. Wprowadzenie w problematykę koherencji 98 1.2. Poczucie koherencji osób niepełnosprawnych ruchowo – przegląd badań 98 1.3. Poczucie koherencji badanych osób 101 Podsumowanie 105 2. Wsparcie społeczne 106 2.1. Wprowadzenie w problematykę wsparcia społecznego 106 2.2. Wsparcie społeczne osób niepełnosprawnych ruchowo – przegląd badań 116 2.3. Wsparcie społeczne osób badanych 119 Podsumowanie 133 Rozdział VI. Wyuczona bezradność a zasoby osobiste badanych osób niepełnosprawnych ruchowo 137 1. Zależności pomiędzy wskaźnikami wyuczonej bezradności a poczuciem koherencji w grupach osób niepełnosprawnych 137 2. Zależności pomiędzy wyuczoną bezradnością a wsparciem społecznym w grupach osób niepełnosprawnych 156 Podsumowanie 182 Zakończenie 186 Spis tabel 201 Literatura 205