Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych
W książce „Wpływ społeczny w sytuacjach codziennych i niecodziennych” znajdą Państwo czternaście tekstów poświęconych wpływowi społecznemu w relacjach romantycznych, pracy, sporcie i zeznaniach świadków. Ta inspirująca lektura pozwala nie tylko przyjrzeć relacjom międzyludzkim, lecz także skutecznie bronić się przed niechcianym wpływem.
Tematyka książki jest na tyle rozległa, że może zainteresować czytelników z różnych dziedzin i obszarów wiedzy. Będzie ważną lekturą dla osób działających w obszarze psychologii; praktyków, badaczy akademickich, studentów psychologii. Krąg potencjalnych odbiorców obejmuje nie tylko obszar psychologii, ale też inne dyscypliny z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych (…).
Z recenzji dr hab. Józefa Maciuszka, prof. UJ
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-18932-7
- ISBN druku: 978-83-011-8294-6
- Liczba stron: 384
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp (Eugenia Mandal, Dariusz Doliński) 7 CZĘŚĆ I. ATRAKCYJNOŚĆ, RANDKI I ROMANTYCZNE ZWIĄZKI 15 Oczarować i przekonać. Postrzeganie osób wykorzystujących fizyczną atrakcyjność w wywieraniu wpływu na innych (Eugenia Mandal, Anna Latusek, Marcin Moroń) 17 Strategie autoprezentacji w czasie pierwszej randki (Aneta Brachman, Marcin Moroń) 46 Osobowość partnerów i wywieranie wpływu a zadowolenie ze związku (Krystyna Doroszewicz) 66 Style przywiązania i narcyzm a taktyki wywierania wpływu w bliskich związkach (Eugenia Mandal, Magdalena Sitko-Dominik) 99 CZĘŚĆ II. ETYKIETKI, ZNAKI I ZNACZENIA 127 Rola etykietkowania w procesach wpływu społecznego (Dariusz Doliński) 129 Schody zwykłe czy ruchome? Kształtowanie pożądanych zachowań w przestrzeni publicznej za pomocą oznakowań o różnej treści argumentacji (Konrad Maj, Monika Makuch) 143 CZĘŚĆ III. PRACA ZAWODOWA, SPORT, WŁADZA I DECYZJE 163 Autoprezentacja w rozmowie kwalifikacyjnej: gotowość do stosowania i sądy o skuteczności strategii autoprezentacji a doświadczane emocje (Karolina Kowalska) 165 Poczucie i potrzeba władzy oraz poziom dyrektywności wśród pielęgniarek (Dagna Kocur) 184 Sposoby wywierania wpływu a podejmowane decyzje sędziowskie w koszykówce (Zuzanna Wałach-Biśta) 203 CZĘŚĆ IV. MAKIAWELIZM, SĄDY, SUGESTIE I ZEZNANIA 229 Ciemna strona wywierania wpływu. Makiawelizm, narcyzm i psychopatia w badaniach wpływu społecznego (Irena Pilch) 231 Wpływ społeczny w kontekście sądowym: sugestialność interrogatywna (Malwina Szpitalak) 252 Kobiece i męskie charakterystyki treściowe zeznań a prawdopodobieństwo wykrycia kłamstwa (Sylwia Wacławik, Bartosz W. Wojciechowski) 275 CZĘŚĆ V. WOJSKO, OPERACJE PSYCHOLOGICZNE I TAJNA WSPÓŁPRACA 303 Operacje Psychologiczne (PSYOPS) jako pole praktycznego zastosowania technik wpływu społecznego (Tomasz Grzyb, Sławomir Starzyński) 305 Wobec systemu. Miękkie i twarde strategie korzystania z władzy przez przedstawicieli SB względem tajnych współpracowników w ostatnich dekadach PRL (Agnieszka Gałkowska) 323 Indeks nazwisk 363 Indeks rzeczowy 373 O Autorach 377