Marketing
Nowe wydanie cieszącego się od lat niesłabnącym zainteresowaniem podręcznika do nauczania podstaw i specjalizacyjnych zagadnień marketingu.
Publikacja ukazuje związki marketingu z zarządzaniem, mikro- i makroekonomią, psychologią, socjologią, przemysłem i handlem. Jest bogato ilustrowana rysunkami i przykładami doświadczeń polskich przedsiębiorstw. Zawiera indeks rzeczowy i bibliografię, a po każdym rozdziale pytania i polecenia, kwestie dyskusyjne i studium przypadku.
Ogromną zaletą książki jest przystępny język i przejrzysta struktura wykładu. Szerzej niż w innych podręcznikach nawiązuje do podstawowych funkcji zarzadzania (planowania, organizowania, przewodzenia i kontrolowania) omawia politykę i kalkulacje cen, rolę logistyki w dystrybucji, zarządzanie produktami przemysłowymi i usługami oraz marketing międzynarodowy.
Podręcznik został napisany z myślą o studentach kierunków zarządzania i marketingu, ekonomii i studiów menedżerskich.
Z zainteresowaniem zapoznałem się z podręcznikiem „Marketing”, autorstwa znanego eksperta, a zarazem jednego z pionierów marketingu w Polsce. (…) Wartością książki jest bogata treść, a równocześnie zachowanie przejrzystości, co jest niezwykle istotne w przypadku podręczników. Istotną cechą nowego wydania jest połączenie elementów „klasycznego” marketingu z nowymi trendami. Treść książki obejmuje (…) aspekty funkcjonalne, menedżerskie i strategiczne marketingu. W części aplikacyjnej uwzględniono główne specyficzne obszary zastosowań marketingu: sfera usług, rynki przemysłowe, organizacje non-profit oraz rynki międzynarodowe. Marketing rozpatrywany jest z jego szerokim kontekstem społecznym i środowiskowym. Tym co odróżnia wyraźnie treść podręcznika od innych dostępnych na rynku jest wprowadzenie relacji marketingu do nauki o zarządzaniu i uwzględnienie takich kategorii jak istota przedsiębiorstwa, funkcje zarządzania, formy przedsiębiorstw, czy też obszary funkcjonalne w zarządzaniu. (…) Podręcznik reprezentuje ogromne walory dydaktyczne. Poza przejrzystością na uwagę zasługują wprowadzone na końcu rozdziałów: pytania, case’y i zadania do wykonania przez czytelnika. Wartościowy materiał poznawczy i dydaktyczny do studiowania marketingu.
Prof. zw. dr hab. Marek Prymon,
Instytut Organizacji i Zarządzania, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Podręcznik dobrze przygotowany do celów dydaktycznych. Zawiera – po każdym z rozdziałów – studia przypadków i pytania. Do mocnych stron zaliczyć należy kompleksowe ujęcie problematyki marketingu w jego podstawowym zarysie oraz walory dydaktyczne podręcznika.
prof. dr hab. Bogna Pilarczyk, prof. zw. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu,
Strony 66-67.pdf(pdf)
115 KB
Strony 94-95.pdf(pdf)
115 KB
Strony 506-507.pdf(pdf)
116 KB
Przeczytaj fragment
Strony 66-67.pdf(pdf)
115 KB
Strony 94-95.pdf(pdf)
115 KB
Strony 506-507.pdf(pdf)
116 KB
Zobacz więcej
Zobacz mniej