Java. 97 rzeczy, które powinieneś wiedzieć
Co powinien wiedzieć każdy programista Javy? To zależy. Zależy od tego, kogo pytamy, dlaczego pytamy i kiedy pytamy. Sugestii jest co najmniej tyle, ile punktów widzenia.
W tej książce znajdziesz niektóre z tych wielu punktów widzenia, aby stworzyć razem pewien przekrój i przedstawić sposób myślenia w technologii
Java. To nie będzie jedyne słuszne podejście, ale 97 spojrzeń 73 autorów.
97 rzeczy, które zostały poruszone w tej książce, obejmują następujące zagadnienia: język, JVM, techniki testowania, JDK, społeczność, historię, zwinne myślenie, wiedzę wdrożeniową, profesjonalizm, styl, treść, paradygmaty programowania, programistów jako ludzi, architekturę oprogramowania, umiejętności wykraczające poza kod, narzędzia, mechanikę GC, języki JVM inne niż Java... i nie tylko.
- Kategorie:
- Redakcja: Kevlin Henney, Trisha Gee
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-21730-3
- ISBN druku: 978-83-01-21668-9
- Liczba stron: 259
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp XIII Wszystko, czego potrzebujesz, to Java 1 Testowanie zatwierdzające 3 Rozszerzenie Javadoc przez AsciiDoc 5 Uważaj na otoczenie swojego kontenera 7 Zachowanie jest „łatwe”, a stan jest trudny 9 Benchmarking jest trudny – pomaga w nim JMH 11 Korzyści z kodyfi kowania i zapewniania jakości architektonicznej 14 Podziel problemy i zadania na małe kawałki 17 Buduj zróżnicowane zespoły 19 Procesy budowania nie muszą być powolne ani zawodne 21 „Ale u mnie to działa!” 23 Argumenty przeciw fat JAR-om 25 Restaurator kodu 27 Współbieżność w JVM 29 CountDownLatch – przyjaciel czy wróg? 31 Wyrażenia deklaratywne drogą do równoległości 33 Dostarczaj szybciej lepsze oprogramowanie 35 Czy wiesz, która jest godzina? 37 Nie ukrywaj swoich narzędzi 39 Nie zmieniaj swoich zmiennych 41 Przyjmij myślenie z SQL-a 44 Zdarzenia między komponentami Javy 46 Pętle informacji zwrotnych 48 Praca na najwyższych obrotach 50 Postępuj zgodnie z nudnymi standardami 52 Częste wydania zmniejszają ryzyko 54 Od łamigłówek do produktów 56 „Full-stack developer” to sposób myślenia 58 Odśmiecanie pamięci jest twoim przyjacielem 60 Popraw nazywanie rzeczy 62 Hej Fred, możesz mi przekazać HashMap? 64 Jak unikać null 66 Jak spowodować awarię swojej JVM 68 Poprawa powtarzalności i audytowalności dzięki ciągłemu dostarczaniu 70 W wojnach językowych Java nie daje za wygraną 72 Myślenie wkomponowane 74 Interoperacyjność z Kotlinem 76 Jest ukończone, ale... 78 Certyfikacja w Javie: kamień probierczy technologii 80 Java to dziecko lat dziewięćdziesiątych 82 Programowanie w Javie z perspektywy wydajności JVM 84 Java powinna być przyjemna 86 Nieoznaczone typy Javy 88 JVM jest platformą wieloparadygmatową: wykorzystaj to, aby ulepszyć swoje programowanie 90 Trzymaj rękę na pulsie 92 Rodzaje komentarzy 94 Poznaj twą fl atMap 96 Poznaj swoje kolekcje 99 Kotlin to jest coś 101 Poznaj idiomy Javy i umieść je pamięci podręcznej swojego umysłu 104 Nauka kata i kata do nauki 106 Naucz się kochać swój stary kod 109 Naucz się korzystać z nowych funkcji Javy 111 Naucz się swojego IDE, aby zmniejszać obciążenie poznawcze 114 Zawrzyjmy umowę: sztuka projektowania API w Javie 116 Uczyń kod prostym i czytelnym 118 Uczyń swoją Javę jeszcze bardziej odlotową 120 Minimalne konstruktory 123 Nazwij datę 126 Potrzeba stosowania technologii przemysłowych 128 Zbuduj tylko te fragmenty, które się zmieniają, a resztę wykorzystuj ponownie 130 Projekty open source nie są magiczne 132 Optional to monada łamiąca reguły, ale i dobry typ 134 Pakiet na funkcjonalność z domyślnym modyfikatorem dostępu 137 Produkcja to najszczęśliwsze miejsce na Ziemi 139 Program z dobrymi testami jednostkowymi 141 Czytaj OpenJDK codziennie 143 Warto zajrzeć pod maskę 145 Odrodzenie Javy 147 Odkryj JVM na nowo dziękiClojure 149 Refaktoryzuj wartości logiczne na wyliczenia 151 Refaktoryzacja w kierunku szybkiego czytania 153 Proste obiekty wartości 155 Dbaj o swoje deklaracje modułów 158 Dbaj o swoje zależności 160 Potraktuj poważnie „separację zagadnień” 162 Techniczne rozmowy kwalifikacyjne to umiejętność, którą warto rozwijać 164 Programowanie sterowane testami 166 W twoim katalogu bin/ są świetne narzędzia 168 Wyjdź poza piaskownicę Javy 170 Myślenie w koprocedurach 172 Wątki to infrastruktura i tak je traktuj 174 Trzy cechy naprawdę, naprawdę dobrych programistów 176 Kompromisy w architekturze mikroserwisowej 178 Nie kontroluj swoich wyjątków 180 Odblokowywanie ukrytego potencjału testowania integracyjnego przy użyciu kontenerów 182 Nieuzasadniona skuteczność fuzz testingu 184 Użyj pokrycia, aby ulepszyć swoje testy jednostkowe 187 Swobodnie używaj niestandardowych adnotacji tożsamościowych 189 Użyj testowania, aby szybciej tworzyć lepsze oprogramowanie 192 Używanie zasad obiektowych w kodzie testów 194 Wykorzystywanie mocy społeczności do rozwijania swojej kariery 197 Czym jest program JCP i jak w nim uczestniczyć 199 Dlaczego nie traktuję certyfi katów poważnie 201 Pisz jednozdaniowe komentarze 203 Napisz „czytelny kod” 205 Młoda, stara i odśmiecacz 207 Indeks 209 O autorach i redaktorach 218