JS, jakiego jeszcze nie znasz. Na dobry początek
Na dobry początek to pierwsza książka z serii JS, jakiego jeszcze nie znasz, dzięki której zaczniesz swoją przygodę z głębszą znajomością języka
JavaScript. Publikacja analizuje JS na wielu warstwach, tworząc – wraz z pozostałymi książkami z serii – mapę drogową będącą przewodnikiem w nauce JavaScriptu i rozwoju umiejętności z nim związanych. Jest to pierwszy krok dla każdego programisty, który chce przejść z podstawowej znajomości JS na wyższy poziom.
JS, jakiego jeszcze nie znasz to drugie wydanie cieszącej się uznaniem serii książek You Don’t Know JS. Książki z tej serii pomogą Ci wziąć pełną odpowiedzialność za pisany kod, zrozumieć go i programować w sposób czytelny oraz świadomy. Będą Twoim podręcznikiem podczas podróży po świecie JavaScriptu, od aktualnego stanu wiedzy po głębsze jego zrozumienie.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-21530-9
- ISBN druku: 978-83-01-21474-6
- Liczba stron: 108
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Przedmowa ix Wstęp xi Mocne i słabe strony xi Tytuł? xii Misja xiii Droga xiv Rozdział 1. Czym jest JavaScript? 1 O tej książce 1 O co chodzi z tą nazwą? 2 Specyfikacja języka 3 Wiele twarzy 9 Wstecz i w przód 10 Kwestia interpretacji 15 Ściśle mówiąc 20 Definicja 22 Rozdział 2. Badanie JS 23 Każdy plik jest programem 24 Wartości 25 Deklarowanie i użycie zmiennych 29 Funkcje 32 Porównania 34 Organizacja kodu w JS 39 W głąb króliczej nory 49 Rozdział 3. Podróż do korzeni JS 50 Iteracja 50 Domknięcie 55 Słowo kluczowe this 58 Prototypy 61 Pytanie „Dlaczego” 65 Rozdział 4. Szersza perspektywa 67 Filar 1: zakres i domknięcie 67 Filar 2: prototypy 69 Filar 3: typy i koercja 69 Z prądem 70 Po kolei 72 Dodatek A. Dalsza analiza 74 Wartości kontra odwołania 74 Tyle postaci funkcji 76 Warunkowe porównania z koercją 79 „Klasy” prototypowe 81 Dodatek B. Ćwicz, ćwicz, ćwicz! 83 Ćwiczenia z porównań 83 Ćwiczenia z domknięć 84 Ćwiczenia z prototypów 84 Sugerowane rozwiązania 87