Internacjonalizacja przedsiębiorstw a procesy innowacyjne w globalnej gospodarce
Autorzy monografii koncentrują się na problematyce niezbyt często podejmowanej zarówno przez badaczy polskich, jak i obcojęzycznych, a mianowicie na wzajemnych związkach występujących między internacjonalizacją przedsiębiorstw a ich innowacyjnością, z uwzględnieniem procesów cyfryzacji gospodarki. Badania przeprowadzone w dwudziestu siedmiu państwach Unii Europejskiej wykazały, że występuje związek przyczynowo-skutkowy między innowacyjnością a internacjonalizacją przedsiębiorstw w tych krajach, a wspomniana zależność jest istotna statystycznie. Książka jest adresowana do studentów, pracowników naukowych oraz praktyków gospodarczych, działających w firmach międzynarodowych i przedsiębiorstwach innowacyjnych.
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-8331-160-9
- ISBN druku: 978-83-8331-159-3
- Liczba stron: 126
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Wstęp 7 Rozdział 1. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w gospodarce globalnej w uwarunkowaniach cyfrowej transformacji 11 1.1. Internacjonalizacja przedsiębiorstwa – formy i fazy procesu internacjonalizacji – oraz jego związki z globalizacją i liberalizacją gospodarki 11 1.2. Czynniki ograniczające internacjonalizację przedsiębiorstw w obecnych realiach gospodarczych 15 1.3. Internacjonalizacja a czynniki współtworzące obraz współczesnej gospodarki światowej 19 1.4. Internacjonalizacja w warunkach gospodarki cyfrowej 23 Rozdział 2. Istota i czynniki wpływające na procesy innowacyjne oraz ich związek z internacjonalizacją przedsiębiorstwa 29 2.1. Definicja i koncepcja innowacji 29 2.2. Analiza poziomu innowacyjności Polski i innych krajów UE 32 2.3. Czynniki wpływające na innowacyjność przedsiębiorstwa 39 2.3.1. Zewnętrzne czynniki wpływające na innowacyjność 40 2.3.2. Wewnętrzne czynniki wpływające na innowacyjność 45 2.4. Wspieranie transferu wiedzy, innowacja a internacjonalizacja 48 2.5. Internacjonalizacja działalności badawczo-rozwojowej w kształtowaniu procesów innowacyjnych przedsiębiorstwa 54 2.6. Analiza zależności między internacjonalizacją przedsiębiorstwa a innowacjami 56 Rozdział 3. Determinanty procesów internacjonalizacji gospodarki Polski 61 3.1. Geograficzne determinanty lokalizacji Polski a procesy innowacyjne w gospodarce 61 3.2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w Polsce a eksport innowacji 63 3.3. Determinanty regulacyjne wpływające na proces internacjonalizacji polskiej gospodarki 67 Rozdział 4. Wskaźniki internacjonalizacji a skala innowacji w krajach UE w świetle badań statystycznych 71 4.1. Wskaźniki internacjonalizacji a percepcja sukcesu innowacji 71 4.2. Korelacje na poziomie pierwszym między internacjonalizacją a innowacjami 80 4.3. Korelacja na poziomie drugim między internacjonalizacją a innowacjami 83 4.4. Korelacja na poziomie trzecim między internacjonalizacją a innowacjami 87 4.5. Wyniki badań statystycznych 92 Podsumowanie 95 Bibliografia 97 Załączniki 103 Notka biograficzna 125