Interdyscyplinarność w naukach o zarządzaniu
Nauki o zarządzaniu dotyczą jednego z najbardziej złożonych obszarów aktywności człowieka, jakim jest zorganizowana działalność gospodarcza. Już samo to stwierdzenie może jednak budzić dyskusje, a nawet kontrowersje, cele organizacji mają bowiem nie tylko charakter gospodarczy, a działalność gospodarcza nie zawsze ma charakter zorganizowany. W obszarze nauk o zarządzaniu przenikają się liczne dyscypliny o dłuższej tradycji naukowej, takie jak nauki prawne, ekonomia, socjologia, ale także nauki techniczne. Bogactwo przedmiotu badań wymaga bogactwa poznawczego i metodycznego. Praca, którą oddajemy w ręce czytelnika, ma ambicje odzwierciedlenia tej interdyscyplinarności w najnowszych badaniach dyscypliny. Celem publikacji jest przedstawienie zróżnicowanego krajobrazu problemów badawczych, stanowisk poznawczych i podejść metodologicznych młodych badaczy polskich. Nie przypisuje sobie zatem dążeń holistycznych ani podsumowujących, lecz sprawozdawcze i kierunkowe.
- Kategorie:
- Redakcja: Marcin Komańda, Wojciech Czakon
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-7246-669-3
- Liczba stron: 250
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
WPROWADZENIE 9 CZĘŚĆ I. BUDOWANIE I UTRZYMYWANIE PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ. KONCEPCJE, NARZĘDZIA I STRATEGIE DZIAŁANIA 11 Lucyna Michałek: BENCHMARKING W ZARZĄDZANIU ZASOBAMI LUDZKIMI JAKO ŹRÓDŁO PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW 13 Milena Rogowska: INNOWACYJNOŚĆ SZANSĄ UZYSKANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO 19 Wojciech Machel: KONCEPCJA CRM A RYWALIZACJA WŚRÓD DILERÓW AUT OSOBOWYCH 24 Dorota Burchart-Korol: LEAN MANUFACTURING METODĄ UZYSKIWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTW PRZEMYSŁOWYCH 34 Piotr Bórawski: CZYNNIKI KONKURENCYJNOŚCI MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO-MAZURSKIEGO 39 Klaudia Gilner: MERCHANDISING JAKO NARZĘDZIE TWORZENIA I UTRZYMYWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA NA PRZYKŁADZIE APTEKI 47 Zdzisław Sroczyński: NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE ZARZĄDZANIE I KONTROLĘ W PRZEDSIĘBIORSTWACH 53 Marek Matejun: OCENA WYBRANYCH KRYTERIÓW CHARAKTERYZUJĄCYCH JAKOŚĆ WSPÓŁPRACY W RAMACH OUTSOURCINGU RACHUNKOWOŚCI I DORADZTWA PODATKOWEGO 60 Katarzyna Kolud: PATOLOGICZNE EFEKTY OUTSOURCINGU 68 Dariusz Wylon: REKLAMA I PUBLIC RELATIONS JAKO NARZĘDZIA KREOWANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ PRZEDSIĘBIORSTWA 75 Aleksandra Lubańska: STRATEGIE WYBORU DOSTAWCÓW OWOCÓW I WARZYW W SIECIACH HIPERMARKETÓW 83 Artur Borcuch: PREZENTACJA INTERNETOWYCH SYSTEMÓW PŁATNOŚCI Z PERSPEKTYWY MOŻLIWOŚCI ICH WYKORZYSTANIA PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWA DĄŻĄCE DO UZYSKANIA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ W POLSCE 91 Mikołaj Pindelski: METODOLOGIA ANALIZY CONJOINT W KONTEKŚCIE PROBLEMÓW ZARZĄDZANIA 100 Emilia Stola, Krzysztof Zmarzłowski: WPŁYW ŹRÓDEŁ FINANSOWANIA NA WYNIKI DZIAŁALNOŚCI MIKRO-, MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW 108 Teresa Piecuch: WYBRANE METODY PODNOSZENIA KONKURENCYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW 116 Jolanta Walas-Trębacz, Małgorzata Tyrańska: ŹRÓDŁA PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ POLSKICH PRZEDSIĘBIORSTW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH 123 Izabella Pidek Sousa: SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU ORAZ PROEKOLOGICZNE DZIAŁANIA PRZEDSIĘBIORSTWA JAKO DETERMINANTY PRZEWAGI KONKURENCYJNEJ 132 CZĘŚĆ II. WYBRANE ASPEKTY ZARZĄDZANIA W JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH SFERY BUDŻETOWEJ 139 Konrad Raczkowski: E-ZARZĄDZANIE ADMINISTRACJĄ CELNĄ 141 Piotr Janulek, Michał Żebrowski: WYBRANE PROBLEMY MARKETINGU WEBOWYCH SERWISÓW WSPARCIA INNOWACJI 152 Waldemar Ryszkowski: TECHNOLOGIE INFORMACYJNE STOSOWANE W PROCESACH BIZNESOWYCH PPUP POCZTA POLSKA 161 Marzena Furtak: WPŁYW SYSTEMU INFORMATYCZNEGO NA ZARZĄDZANIE ZAKŁADEM OPIEKI ZDROWOTNEJ 168 CZĘŚĆ III. WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO MENEDŻERA 177 Kalina Grzesiuk: ADAPTACYJNOŚĆ JAKO WYZWANIE WSPÓŁCZESNEGO PRZYWÓDCY 179 Marek Dudek: CZYNNIKI ADAPTACYJNOŚCI STRUKTUR WYTWARZANIA 187 Andrzej Kozina: NEGOCJACJE JAKO PROCES 195 Joanna Żukowska: ZARZĄDZANIE „TWORZENIEM” I „UŻYTKOWANIEM” WIEDZY 203 Marcin Komańda: MODEL HIERARCHICZNY ZARZĄDZANIA WIEDZĄ 210 Anna Żelazna-Blicharz: SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW WOBEC ŚRODOWISKA NATURALNEGO W TEORII I PRAKTYCE 215 Izabela A. Kula: SPOSOBY BUDOWANIA WIZERUNKU FIRMY W SERWISIE WWW 226 Marcin Ratajczak: ZNACZENIE FAKTORINGU JAKO INSTRUMENTU FINANSOWANIA DZIAŁALNOŚCI SEKTORA MSP W POLSCE . 232 Magdalena Mądra: KSZTAŁTOWANIE SIĘ RENTOWNOŚCI I OBROTOWOŚCI W ZALEŻNOŚCI OD ZADŁUŻENIA W MSP ROLNICZYCH 240