Biznes, etyka, odpowiedzialność
Połączenie gospodarki z nauką i techniką oraz ich współdziałanie powoduje powstawanie nowych, istotnych dylematów etycznych. Prezentowana książka jest unikatowym na polskim rynku wydawniczym kompendium na temat etyki
biznesu, dostarczającym zarówno podstaw teoretycznych, jak i praktycznych wskazówek co do wykorzystania wiedzy z tego zakresu w życiu gospodarczym. Pozwala to czytelnikowi na dogłębne zrozumienie zagadnienia, zaczynając od indywidualnych decyzji menedżerów oraz innych grup interesariuszy firm i organizacji gospodarczych, a kończąc na zasadach zalecanych do stosowania w biznesie międzynarodowym.
Jest to podręcznik, który etykę biznesu wywodzi z etyki jako części filozofii i z myśli ekonomicznej oraz odpowiada na pytanie: na czym polega odpowiedzialność społeczna w gospodarce i jakie są jej konsekwencje.
(Z recenzji prof. dr hab. Jerzego Dietla, Prezesa Zarządu Fundacji Edukacyjnej Przedsiębiorczości)
Praca jest przeznaczona dla studentów i kadry akademickiej, menedżerów, pracowników firm oraz wszystkich, którzy chcieliby się zapoznać z tą tematyką. Zapewnia odpowiedzi na pojawiające się nowe dylematy moralne wynikające z ciągłych zmian gospodarczych i społecznych.
Profesor Wojciech Gasparski jest uznanym autorytetem w dziedzinie etyki biznesu, nauki o zarządzaniu i prakseologii oraz dyrektorem Centrum Etyki Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego i Instytutu Filozofii i Socjologii PAN. Profesor Wojciech Gasparski zaprosił do współpracy wybitnych specjalistów z tak różnorodnych dziedzin, jak prawo,
filozofia,
socjologia,
zarządzanie, co nadało publikacji interdyscyplinarny charakter.
Książka powstała we współpracy z: prof. dr hab. Anną Lewicką-Strzałecką, dr Dariuszem Bąkiem, dr Bolesławem Rokiem oraz dr Julitą Sokołowską.
Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż [...] praca napisana została przez najwybitniejszych przedstawicieli polskiej etyki biznesu, którzy co najmniej od dwóch dziesięcioleci zajmują się tą problematyką.
(Z recenzji dr hab. Jacka Sójki, prof. UAM, Dyrektora Instytutu Kulturoznawstwa, Kierownika Zakładu Etyki Gospodarczej UAM oraz Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Etyki Biznesu EBEN Polska)
- Kategorie:
- Redakcja: Wojciech Gasparski
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-17530-6
- ISBN druku: 978-83-01-16890-2
- Liczba stron: 584
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
Słowo wstępne, Wojciech Gasparski 9 ROZDZIAŁ 1. Aksjologiczne podstawy gospodarowania i etyki biznesu, Adam Węgrzecki 17 ROZDZIAŁ 2. Audyt etyczny organizacji, Ryszard Stocki 29 ROZDZIAŁ 3. Bogactwo i ubóstwo jako problem etyczny, Elżbieta Tarkowska 44 ROZDZIAŁ 4. Etos ludzi i instytucji biznesu, Dariusz Bąk 53 ROZDZIAŁ 5. Etyczne aspekty działań marketingowych, Lechosław Garbarski 64 ROZDZIAŁ 6. Etyka biznesu, Wojciech Gasparski 79 ROZDZIAŁ 7. Etyka biznesu w warunkach globalizacji, Aniela Dylus 89 ROZDZIAŁ 8. Etyka ekonomii, Kazimierz Sosenko 108 ROZDZIAŁ 9. Etyka gospodarcza, Bożena Klimczak 119 ROZDZIAŁ 10. Etyka powinności – deontologizm, Janina Filek 129 ROZDZIAŁ 11. Etyka pożytku – utylitaryzm, Janina Filek, Tomasz Kwarciński 140 ROZDZIAŁ 12. Etyka w komunikowaniu społecznym przedsiębiorstwa, Iwona Kuraszko 154 ROZDZIAŁ 13. Etyka w public relations, Piotr Lignar 165 ROZDZIAŁ 14. Etyka w sferze finansów, Paul H. Dembiński 175 ROZDZIAŁ 15. Fuzje i przejęcia – analiza etyczna, Bożena Klimczak 193 ROZDZIAŁ 16. Geneza etyki działalności gospodarczej, Marcin Bukała 201 ROZDZIAŁ 17. Infrastruktura etyczna biznesu, Wojciech Gasparski 217 ROZDZIAŁ 18. Kodeksy i programy etyczne, Wojciech Gasparski 233 ROZDZIAŁ 19. Konflikt interesów, Anna Lewicka-Strzałecka 249 ROZDZIAŁ 20. Konsumenci: prawa i obowiązki, Anna Lewicka-Strzałecka 259 ROZDZIAŁ 21. Korupcja, Anna Lewicka-Strzałecka 269 ROZDZIAŁ 22. Ład korporacyjny, Izabela Koładkiewicz 289 ROZDZIAŁ 23. Menedżer – deontologia zawodu, Wojciech Gasparski 307 ROZDZIAŁ 24. Oceny i decyzje moralne, Tadeusz Tyszka, Anna Macko 319 ROZDZIAŁ 25. Odpowiedzialność wobec pracowników, Czesław Szmidt 340 ROZDZIAŁ 26. Podstawy odpowiedzialnej konkurencyjności, Bolesław Rok 354 ROZDZIAŁ 27. Polskie tradycje etyki życia gospodarczego, Włodzimierz Tyburski, Ryszard Wiśniewski 366 ROZDZIAŁ 28. Raportowanie i ocena społecznej odpowiedzialności, Irena Pichola 394 ROZDZIAŁ 29. Religia i biznes, Leszek Karczewski 412 ROZDZIAŁ 30. Społeczna odpowiedzialność biznesu, Bolesław Rok 423 ROZDZIAŁ 31. Standardy odpowiedzialnego inwestowania, Izabela Błażowska 433 ROZDZIAŁ 32. Teoria cnót, Dariusz Bąk 450 ROZDZIAŁ 33. Teorie oraz dylematy etyczne i prakseologiczne, Wojciech Gasparski 460 ROZDZIAŁ 34. Trwały i zrównoważony rozwój, Tadeusz Borys 474 ROZDZIAŁ 35. Umowa społeczna, Barbara Fryzel 488 ROZDZIAŁ 36. Whistleblowing, Marek Arszułowicz 503 ROZDZIAŁ 37. Zasada podwójnego skutku w działalności gospodarczej, Julita Sokołowska 515 ROZDZIAŁ 38. Zaufanie, Piotr Sztompka 527 Słownik pojęć podstawowych, zestawiła Julita Sokołowska 543 Indeks rzeczowy 569 O Autorach 573