Autodesk Inventor 2020 PL / 2020+
Podręcznik przeznaczony jest dla osób pragnących efektywnie nauczyć się podstaw projektowania wyrobów za pomocą programu
Autodesk Inventor 2020 (także 2019) oraz nowszych w polskiej lub angielskiej wersji językowej.
Nie są to jedynie „pierwsze kroki”. Książka zawiera metodycznie poprawne i zweryfikowane tysiącami godzin zajęć efektywne ćwiczenia i absolutne minimum wiedzy teoretycznej, pozwalające na samodzielne zrealizowanie wszystkich etapów modelowania 3D i redagowania dokumentacji 2D i 3D oraz utworzenie poprawnego projektu, tzn. łatwego do modyfikacji, która jest istotą procesu projektowania. Stosowany jest poprawny język techniczny.
Materiały dodatkowe dostępne na:
https://it.pwn.pl/Artykuly/Autodesk-Inventor-2020-PL-2020
- Kategorie:
- Język wydania: polski
- ISBN: 978-83-01-20649-9
- ISBN druku: 978-83-01-20649-9
- Liczba stron: 204
-
Sposób dostarczenia produktu elektronicznegoProdukty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po opłaceniu zamówienia kartą lub przelewem na stronie Twoje konto > Biblioteka.Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
-
Ważne informacje techniczneMinimalne wymagania sprzętowe:procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturachPamięć operacyjna: 512MBMonitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bitDysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejscaMysz lub inny manipulator + klawiaturaKarta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/sMinimalne wymagania oprogramowania:System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows MobilePrzeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScriptZalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.Informacja o formatach plików:
- PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
- EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
- MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
- Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
Rodzaje zabezpieczeń plików:- Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.
- Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
1. Od Autora 9 1.1. Autodesk Inventor? Co to jest? 10 2. Dokąd zmierzamy 11 3. Koncepcja i zawartość podręcznika 12 3.1. Zawartość programowa 12 3.2. Zakładany efekt i metodyka szkolenia 13 3.3. Przeznaczenie 13 3.4. Proponowane etapy i pracochłonność procesu nauki 13 3.5. Autor 15 3.6. Materiały do dalszej 16 3.7. Konwencje zapisu 16 3.8. Operacje na plikach w systemie Windows 20 4. Informacje ogólne 22 4.1. Instalacja plików dodatkowych 22 4.2. Uruchamianie programu 24 4.3. Podstawy interfejsu użytkownika 25 4.4. Elementy okna programu 28 4.5. Podstawowe operacje konfiguracyjne 30 5. Podstawy sterowania wyświetlaniem 40 5.1. Panoramowanie (Pan) 40 5.2. Obracanie swobodne (Free Orbit) 40 5.3. Dynamiczna zmiana powiększenia (Zoom) 41 5.4. Widok główny (Home View) 42 5.5. Wywoływanie poprzednich i następnych widoków 42 5.6. ViewCube 42 5.7. Powiększenie wszystkich obiektów (Zoom All) 47 6. Typowy przebieg procesu projektowania 48 6.1. Parametryczność 48 6.2. Koncepcja nauki podstaw metodyki projektowania 49 7. Zadanie projektowe 50 8. Modelowanie 52 8.1. Podstawowe obiekty 3D 52 8.2. Obiekty 2D w modelowaniu 3D 54 8.3. Typowy przebieg procesu modelowania części 55 8.4. Analiza zadania pod kątem modelowania części 57 8.5. Pozycja robocza i płaszczyzny modelowania 57 8.6. Brakujące wymiary 58 8.7. Pomiary modelu części WSP 58 9. Tworzenie modelu części ZAMEK 62 9.1. Koncepcja standardowa 62 9.2. Koncepcja zoptymalizowana 63 9.3. Kroki 1 i 2 – tworzenie pliku i obiektu typu szkic 64 9.4. Krok 3 – rysowanie profilu 68 9.5. Krok 4 – więzy i parametry użytkownika 72 9.6. Krok 5 – modelowanie elementu bazowego 81 9.7. Krok 6 – współdzielenie szkicu i modelowanie elementów 84 9.8. Krok 7 – modelowanie elementów wstawianych 90 9.9. Krok 8 – weryfikacja poprawności i modyfikacja modelu 93 10. Modelowanie zespołu 98 10.1. Podstawowe pojęcia 98 10.2. Typowy przebieg procesu modelowania zespołu 101 11. Tworzenie modelu zespołu K-01 102 11.1. Koncepcja modelowania 102 11.2. Krok 1 – tworzenie pliku 103 11.3. Krok 2 – wstawianie wystąpień składników 104 11.4. Krok 3 – unieruchomienie wystąpień składników 109 11.5. Krok 4 – więzy montażowe 109 11.6. Kroki 5 i 6 – analizy poprawności i modyfikacja 112 12. Redagowanie dokumentacji 2D 116 12.1. Typowy przebieg procesu redagowania dokumentacji 117 13. Tworzenie dokumentacji zespołu K-01 119 13.1. Koncepcja redagowania dokumentacji 119 13.2. Krok 1 – tworzenie pliku 120 13.3. Krok 2 – standard rysunkowy 124 13.4. Krok 3 – stałe elementy rysunku 125 13.5. Krok 4 – tworzenie rzutu bazowego 127 13.6. Krok 5 – tworzenie przekroju 129 13.7. Kroki 6 i 7 – modyfikacja rzutów i uzupełnienie opisu 134 14. Modyfikacja 152 15. Modyfikacja projektu K-01 153 15.1. Koncepcja modyfikacji 155 15.2. Dokumentacja 3D – prezentacja 156 15.3. Modyfikacja (kopii) modelu części 161 15.4. Modyfikacja modelu zespołu 163 15.5. Aktualizacja prezentacji 164 15.6. Aktualizacja i modyfikacja (kopii) dokumentacji 2D 165 16. Wybrane inne metody i narzędzia modelowania 175 16.1. Modelowanie za pomocą narzędzia Otwór (Hole) 177 16.2. Wykorzystanie płaszczyzny konstrukcyjnej 179 16.3. Modelowanie przez obrót profilem (Revolve) 182 16.4. Aktualizacja i modyfikacja pozostałych plików projektu K-01-M 184 17. Zadania kontrolne 188 18. Co dalej 196 Bibliografia 198 Skorowidz 200