Zarządzanie kapitałem ludzkim
Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości.
Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe (green HRM i green behavior) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom.
Autorzy objęli przedmiotem swoich rozważań teoretycznych oraz badań empirycznych ważny dla teorii zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL) problem badawczy, odpowiadający także na aktualne oraz przyszłe potrzeby praktyki gospodarczej. Publikacja dotyczy kształtowania procesu ZZL w taki sposób, by stymulował on osiąganie celów zrównoważonego rozwoju. Autorzy starają się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób HRM i projektowanie systemów pracy może przyczynić się do zrównoważonego rozwoju organizacji biznesowych. (…) W książce przedstawiono opis rezultatów badań jakościowych oraz ilościowych, a także wstępnych metaanaliz dotyczących efektów zrównoważonego i zielonego ZKL.
dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej,
prof. UEW
Wstęp 7
Część I
Zarządzanie kapitałem ludzkim i strategia zrównoważonego rozwoju
Rozdział 1. Teoria i praktyka zrównoważonego rozwoju – Agata Lulewicz-Sas, Michał Zubek 13
Rozdział 2. Zrównoważone zarządzanie kapitałem ludzkim i zielone ZKL – założenia koncepcji i stosowane w firmach praktyki – Rafał Łabędzki 39
Rozdział 3. Zachowania pracowników wspierające zrównoważony rozwój w organizacji – Anna Biłyk 57
Rozdział 4. Zdrowie pracowników w zrównoważonym zarządzaniu kapitałem ludzkim – Tomasz Rostkowski 77
Część II
Charakterystyka wybranych praktyk zrównoważonego ZKL w organizacjach
Rozdział 5. Well-being w organizacjach – dobre praktyki biznesowe – Dariusz Danilewicz, Tomasz Rostkowski 95
Rozdział 6. Znaczenie równowagi między pracą a życiem osobistym i aktywnością pozazawodową w zrównoważonym rozwoju kapitału ludzkiego – Katarzyna Mikołajczyk 111
Rozdział 7. Zarządzanie karierami i rozwojem w perspektywie zrównoważonego rozwoju – Marzena Fryczyńska 129
Rozdział 8. Systemy wynagrodzeń w zrównoważonym zarządzaniu kapitałem ludzkim – Hanna Kinowska 139
Część III
W poszukiwaniu efektów zrównoważonego ZKL – związki z postawami i zachowaniami w miejscu pracy
Rozdział 9.
Zrównoważone ZKL a zaangażowanie w pracę – Hanna Kinowska 155
Rozdział 10.
Zrównoważone ZKL a satysfakcja z pracy – Małgorzata Pawlak 167
Rozdział 11.
Zrównoważone ZKL a konflikt między rolami w pracy i życiu osobistym – Katarzyna Mikołajczyk 183
Rozdział 12.
Zrównoważone ZKL a dobrostan w pracy – Dariusz Danilewicz 199
Rozdział 13.
Zrównoważone ZKL a identyfikacja z organizacją – Agnieszka Wojtczuk-Turek 217
Rozdział 14.
Zrównoważone ZKL a postrzegana zatrudnialność – Marzena Fryczyńska 233
Rozdział 15.
Efekty zrównoważonego ZKL w świetle wyników metaanalizy i własnych badań empirycznych – Agnieszka Wojtczuk-Turek 249
Dodatek: Metodyka badania, charakterystyka próby badawczej i narzędzia pomiaru 263
Fragment książki(pdf)
str. 162-163
96 KB
Fragment książki(pdf)
str. 116-117
50 KB
Fragment książki(pdf)
str. 50-51
56 KB
Przeczytaj fragment
Fragment książki(pdf)
str. 162-163
96 KB
Fragment książki(pdf)
str. 116-117
50 KB
Fragment książki(pdf)
str. 50-51
56 KB
Zobacz więcej
Zobacz mniej