METODY EDUKACYJNE WYKORZYSTUJĄCE TECHNOLOGIĘ NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Tematem przewodnim tej pracy są strategie pedagogiczne w metodzie nauczania na odległość oraz spojrzenie na kurs hiszpańskiego w metodzie nauczania na odległość (Distance Learning). Ogólnym celem było przeanalizowanie strategii pedagogicznych przyjętych na kursie języka hiszpańskiego w procesie nauczania-nauczania w trybie nauczania na odległość. Konkretne cele to: poznanie strategii pedagogicznych dotyczących zasobów wirtualnych i procesu monitorowania przez ucznia; określenie umiejętności nauczyciela/opiekuna jako elementów prowadzących specjalistę w obszarze edukacji; zweryfikowanie aspektów, które wiążą się z mediacją pedagogiczną w edukacji na odległość, koncentrując się na umiejętnościach opiekuna i motywacji ucznia do uczenia się w tym procesie. W ramach tego badania przeprowadzono badania bibliograficzne i terenowe z zastosowaniem podejścia jakościowego i kwestionariuszy. Przedmiotem badań było 03 (trzech) nauczycieli z Universidade Aberta do Piauí - UAPI polo de Água Branca-PI. Podstawy teoretyczne zostały oparte na badaniach m.in. Mizukami (2003), Brazylii (2005), Oliveiry (2010).